keskiviikkona, joulukuuta 26, 2012

Opastettu kävely Puerto de la Cruzissa - ja kävely ilman opasta

Tervetuloa kaupunkikävelylle - erittäin suositeltavaa kaikille, kuntoilua ja paikallistietämystä! Tjäreborgin uusi logo näkyy kuvassa - mulla tulee Valion voi paketti mieleen.

Aamulla meillä oli kello soimassa kaiken varalta - sillä suuntasimme hotelliltamme keskustaan, josta alkoi Tjäreborgin oppaan johdolla opastettu kävelu keskustan alueella. Meitä oli kaiken kaikkiaan reilu kymmenen suomalaista kierroksella. Todella mukava reilu tunnin kävely. Vaikka aika epäluuloisesti olen suhtautunut tällaisiin kävelyihin, niin voin todellakin suositella. Opas osasi kertoa pieniä yksityiskohtia pysähdyspaikoilla - ja häneltä oli mahdollisuus kysyä vinkkejä omiin tarpeisiimme. Saimme muun muassa tarkat tiedot mistä bussit lähtee Mascaan ja Teidelle. Saimme tietoa bussilipuista. Saimme suosituksia ravintoloista. Saimme pieniä paloja historiaa. Kaikkinensa siis myönteinen kokemus oli tallustella tipumarssia läpi kaupungin. Matkatoimistot tarjoavat myös omia järjestettyjä reissuja - ja suosittelevat omien yhteistyökumppaneiden palveluita alkaen ravintoiloista ja autovuokraamoista. Se on toki turvallista - ja niin sen varmaan kuuluukin olla.

Kävimme hakemassa bussien lähtöpaikalta aikataulutiedot. Todella ystävällistä palvelua - englanniksi pystyi asioimaan. Ravintoloissa on muuten ruokalistoja vaihtelevalla suomen kielellä - google suomea. Tarjoilijen englanninkielen taito tuntuu vaihtelevan, joten kiva mennä oppimaan myös espanjan alkeita.

Aamulla kello 8:00 - pilvet eivät luvanneet hyvää...
Aamupalan jälkeen kello 9:00 - alkaa jo paremmalta näyttämään...

Kello 12:30 opastetun kävelykierroksen jälkeen oli jo aurinkokeli...

Iltapäivällä kello 16 jälkeen oli jo sopiva hetki lähteä kävelylle...
 Iltapäivällä pääsimme ottamaan päiväunet auringossa. Aamu näytti viileältä ja harmaalta - mutta näköjään se päivän paiste ja lämpö tulee kuitenkin iltapäiväksi. Ainakin näinä päivinä on tullut. Altaan reunalla luimme jo vähän kieliä - huomenna siis ensimmäiset kielikurssin tunnit.

Iltapäivän lopuksi teimme omatoimisen kävelyretken "banaanilaaksoon". Pari tuntia banaanien keskellä teki terää. Maisemat olivat hienot ja noin 45 minuutin kävelymatkan päästä hotelliltamme - löytyi kivan oloinen ranta - rauhallinen ja siisti.
Iltapäivän kävelyretkeltä - maisemat ovat kauniita!